نت ساز

نت ساز

عرضه کننده ی: دانلود نت و تبلچر آهنگ های محبوب و آکورد آهنگ های پاپ
نت ساز

نت ساز

عرضه کننده ی: دانلود نت و تبلچر آهنگ های محبوب و آکورد آهنگ های پاپ

مجموعه کامل آموزش آکورد های پر کاربرد گیتار (آکورد های تصویری)

در این جا می خواهم آکورد های پر کاربرد گیتار رو به شما معرفی کنم.آکورد هایی که در نت ساز به شما دوستان تقدیم می کنیم با استفاده از این آکورد ها قابل نواختن هستند .برای دیدن آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

 در گیتار هزاران آکورد در گام ها و مدل های مختلف وجود دارد که بهره گیری از آن ها به خصوص برای مبتدیان بسیار سخت و گیج کننده است.و سایت های ارائه دهنده آکورد هم اغلب فقط آکورد را ارائه می کنند و نحوه آکورد گیری به عهده خود نوازنده است.برای همین تصمیم گرفتم که پر کاربرد ترین آکورد های گیتار که حد اکثر نیاز های شما در نواختن آکورد رو بر طرف میکنه و اکثرا هم آکورد های سر دسته اند بهتون معرفی کنم.

آکورد های مورد نیاز در اکثر موارد در گام های مینور و ماژور هستند .فاصله نیم پرده بعد از نت را دیز می نامیم (با علامت #) و نیم پرده قبل از نت را بمل می نامیم (با علامتی شبیه به b).حالا به معرفی آکورد ها می پردازیم(لازم به ذکر است اگر آکورد ماژور باشد فقط حرف بزرگ نت نوشته می شود و اگر نت مینور باشدm کوچک هم در کنار حرف نت نوشته می شود):

*نت ها بر اساس فاصله پرده ای نیست و فقط نام برده شده اند.اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که نیم پرده بعد از یک نت همان نیم پرده قبل از نت بعدی است مثلاDb  همان #Cاست برای همین آکورد آن به هر 2 صورتی هم که نوشته شود به یک نحو گرفته می شود.


گام ماژور:  C   -C#   -Db   -D   -D#   -Eb   -E   -F   -F#   -Gb   -G   -G#   -Ab   -A   -A#   -Bb   -B

گام مینور:  Cm   -C#m   -Dbm   -Dm   -D#m   -Ebm   -Em   -Fm   -F#m   -Gbm   -Gm   -G#m   -Abm   -Am   -A#m   -Bbm   -Bm

با وجود 7 نت اصلی ما الان 17 نت داریم که 10 تای آن ها فرعی هستند.آکورد این نت ها را در 2 گام مینور و ماژور تقدیم شما می کنیم یعنی 34 آکورد:
توجه:برای دسترسی راحت تر به این مجموعه کامل و آکورد آهنگ های جدید در نت ساز به کانال تلگرام ما مراجعه فرمایید.
مجموعه ی آکورد ها را به صورت عکس میتوانید مشاهده نمایید یا پی دی اف آن را دانلود نمایید:



توجه:برای نواختن آکورد های آهنگ های پاپ معمولا از آکورد هایی که علامت پرکاربرد زیر آنها قرار گرفته استفاده میشود!ما بسته به آهنگ میتوانید از آکورد های با صداری زیر تر یا بم تر استفاده کنید
توجه: فرمت این مجموعه پی دی اف میباشد!

آکورد هایی رو که در این مجموعه  می بینید قطعا خیلی به دردتون می خوره وتقریبا همه ی آکورد های نت ساز با کمک همین آکورد ها قابل نواختنه امیدوارم این آموزش به دردتون بخوره به امید دیدار
توجه:دوستانی که در خوندن آکورد ها از روی شکل به مشکل بر خوردند میتونن راهنمایی های موجود در بخش نظرات رو بخونن تا متوجه روش خوندن شکل ها بشن ، اگه باز هم سوالی بود در بخش نظرات پاسخگوی شما عزیزان هستیم!!!!

نظرات 62 + ارسال نظر
سعید.۵۸ شنبه 26 فروردین 1402 ساعت 21:39

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دوستان خوبم عارضم که واسه حقیر جای سوال بود که ریتم نواختن دست راست چرا در هیچ کوردی یا همون آکوردی مشخص نشده ؟؟؟!!!
آخه تا جایی که حقیر به عنوان شاگرد همه ی عزیزان آموخته ام این بوده که به طور مثال برای آکورد ترانه ی هتل کالیفرنیا از گروه ایگلز فقط یک ریتم خاص برای دست راست میتونه آکورد مورد نظر رو دربیاره وگرنه با کمترین تغییر آکورد خراب میشه///
ضمنا در انتها به عنوان خاک پای همه ی دوستان و عزیزان همراه یک توصیه به جوانان هنرجو و مبتدیان گرامی میکنم که لطفا تا جایی که میتونید از آکورد گرفتن حذر بفرمایید چراکه از اونجا که اصل نوازندگی در هر سازی ، نواختن ملودی هاست نه آکوردها و آرپژها لذا آکوردگیری دست گیتاریست رو در راستای اجرای ملودی خراب میکنه ...
بهروز و سلامت باشید

فریبرز دوشنبه 1 اسفند 1401 ساعت 11:11

سلام.من 61 سالمه و تازه نوازندگی گیتار رو شروع کردم. میخواستم از سایت خوب، مفید و ضمنا رایگان شما سپاسگذاری کنم. خدا قوت پهلوون!

سلام. پاینده باشید . ممنون از لطف شما
با آرزوی موفقیت و سلامتی

دلارام پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 ساعت 20:55

من الان آکورد #A و روی سردسته نه وسط دسته میخوام میشه کمکم کنی

سلام. دقیقا این آکورد به عنوان شکل پرکاربرد در فایل قرار داده شده

دلارام پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 ساعت 20:53

ببخشید من منظور ۱و اینا که روی سیم هست و نمیفهممم

فرنام پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 ساعت 21:55

این اماتور بازیا چیه بعضیاتون در میارید.
خوب یه کلاس برید بعد بتونید بفهمید بنده خدا چی نوشته

محمد سه‌شنبه 21 تیر 1401 ساعت 09:03

سلام خسته نباشید ببخشید توی اهنگ ها مثلا اهنگ کوچولو علامت #Cو#G نشانه ی چیست و باید این علامت ها رو دیدیم چکار کنیم؟

سلام
این ها نت های دیز هستند.

آهو سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401 ساعت 16:06

میشه این پی دی اف برای خودم چاپ کنم؟

بله مشکلی نیست

زاهد یکشنبه 1 فروردین 1400 ساعت 09:46

خیلی خیلی ممنون از لطفتون ❤

آرش خان پنج‌شنبه 4 دی 1399 ساعت 12:38 http://Notsaz.blogsky.com

دیز و بمل رو کامل توضیح بدید

Hasti جمعه 16 آبان 1399 ساعت 02:14

ببخشید الان مثلا اهنگ منو ببخش مرجان کندی نوشته کام اصلیEbmیعنی چی؟بعد تغییر گام هم بدم مثلا بزنم A فرق میکنه چ فرقی میکنه؟

مهتاب چهارشنبه 19 شهریور 1399 ساعت 17:23

سلام ... من از سایت نمیتونم بیام توی کانال تلگرامتون...لطفا آدرس رو بگید

نغمه جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 23:18

سلام ممنون از سایت خوبتون لیست آکوردها خیلی خوب بود مخصوصا اینکه شماره انگشتها هم توش مشخص بود فقط ممکنه بقیه آکوردها رو هم بذارید مثل آکوردهای 7,dim,susو...

محمد علی پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1399 ساعت 22:40

تلگرام

محمد علی پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1399 ساعت 22:38

گیتار

سامی شنبه 9 فروردین 1399 ساعت 02:07

سلام و خسته نباشید میخواستم ی روش واس بالا بردن سرعت تو آکورد گرفتن بدونم

سلام
فقط تکرار و تمرین، راه دیگه ای نداره
الگوهای پرکاربرد تعویض آکورد رو تمرین کنید به کمک آهنگ های مختلف

sayyas یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 04:24 http://Www.Notesaz.net

بیزحمت اگه میشه تو کانال تلگرام که نت تبلیچر اهنگرارو میزاری .اهنگ اصلیشم بزارید .ممنون از سایت و کانال خوبتون با تشکر فراوان

نیما چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 20:43 http://notesaz

سلام اکورد a#m یعنی چی؟

سلام
یعنی لا دیزمینور

Mahdi rlp سه‌شنبه 5 شهریور 1398 ساعت 14:39

سلام خسته نباشید و از همه زحماتو شما خیلی خیلی ممنونم
ببخشید من وقتی آکورد باره دار می گیرم انگشت شستم درد میکنه دلیلش چیه لطفا کمکم کنید

سلام
ممنون از لطف تون
این مشکل می تونه به طور کلی دو تا دلیل داشته باشه،
یکی اینکه طرز گرفتن دسته ی گیتار اشتباهه،یعنی استیل گرفتن نادرسته،که می تونید با دیدن فیلم های نوازندگی و دقت روی اونها،استیل گرفتنتون رو اصلاح کنید
یکی دیگه هم اینه که شاید چون عضلات دستتون هنوز خیلی قوی نشده ،برای آکورد گرفتن به شست تون فشار میاد، این مشکل تا حدودی عادیه که در اوایل نوازندگی به دست فشار بیاد ،ولی میتونید با تمرینای ورزشی دستتون رو قوی کنید که فشار به یه انگشت نیاد

مهدی دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 17:22

سلام ممنون از زحماتون
ببخشید من وقتی باره می گیرم انگشت شستم درد میکنه دلیلش چیه

mohammadzohrabi چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 00:37

بسیار عاااالی

ممنون از لطفتون

Golzari جمعه 7 دی 1397 ساعت 15:48

با سلام لطفاً إز آهنگ های آقای رضا گلزار هم در کانال بگذارید

متشکرم

شادی چهارشنبه 9 آبان 1397 ساعت 00:14

#G نداشت
سول دییز

دانیال یکشنبه 6 خرداد 1397 ساعت 20:37

بسیار سپاسگذارم...ممنونم

پارسا حسن پور شنبه 5 خرداد 1397 ساعت 00:02

با سلام و خسته نباشید...ممنون بابت آموزش آکورد ها...میخواستم بدونم که آیا در سبک راک و متال که بیشتر از گیتار های الکتریک و باس(بیس)استفاده میشه،،،آیا استفاده از آکورد ها و به خصوص آکورد های باره دار رایجه؟؟؟

سلام
بله، استفاده میشه.

مبارزی در باد یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 ساعت 15:01

خیلی عالی بود و خودت مشتی همه رو ب زبون ساده فهماندی آرزوی پایداری و سلامتی برای شما

خواهش می کنم .خوشحالم که مفید بود براتون

آریو پنج‌شنبه 2 آذر 1396 ساعت 12:49

سلام و سپاس بابت پاسخگویی
با توجه به اینکه یادگیری گیتار تصویری بهتر انجام میشه در صورت امکان فایل تصویری از ریتم 6/8 شاد و ریتم 2/4 ارائه دهید

علیرضا جمعه 19 آبان 1396 ساعت 17:50

سلام
خسته نباشید
در رابطه با این اعدادی که تو دایره ها نوشته شده
من درست متوجه نشده
ما تهایت از 4 تا انگشت دست چپمون میتونیم استفاده کنیم
ولی یه سری اکوردا 6،7 تا از این دایره های مشکی ک توشون اعداد هست استفاده شده
لطفا فرق بین 1،2،3،4 رو هم توضیح بدین

گیتار خب شش سیم داره،و بعضی آکوردا همه ی این شش سیمو شامل میشن،شماره های روی هر دایره نشون میده که هر کدومو باید با چه انگشتی بگیرید،اونایی که چند تا انگشت یک نوشته ،یعنی باید باره بگیرید

بابک جمعه 19 آبان 1396 ساعت 01:50

سلام متوجه مبتدی هستم ایا کلاس یا کتاب اموزش گیتار با گوش رو دارید یا جایی میشناسید؟باتشکرفراوان سایت بسیارخوبتون

سلام،کلاس خوب زیاد هست،باید ببینید که چه سبکی از گیتار رو بیشتر بهش علاقه دارید،پاپ،کلاسیک یا فلامنکو،

آریو دوشنبه 8 آبان 1396 ساعت 13:58

بسیار سپاسگذارم
باره گیری چطور انجام میشه و کاپو یعنی چه؟

سلام،و ممنون از لطفتون
باره گیری هم با انگشت اشاره انجام میشه و هم با کمک باره گیر،که بهش میگیم کاپو،یه وسیله ست که روی فرت مورد نظرتون میذاریدش و باره میگیره رو اون فرت

آریو یکشنبه 23 مهر 1396 ساعت 13:13

سلام
سپاس بابت سایت
علامت کمانه و ضربدر بالای آکوردها که در برخی موارد نمایش داده شده نشانه چیست؟
عدد 12fr یعنی فرت 12؟

با سلام،علامت ضربدر کنار هر سیم یعنی اون سیم نباید زده بشه.کمان هم به معنی باره گرفتن روی فرت هستش.fr هم همون فرت هستش

سجاد جمعه 17 شهریور 1396 ساعت 10:20

ممنونم از پاسختون ..
ولی من الان دو ساله هرچی میگردم متوجه نمیشم چطور هستن
چون مطلب آموزشی خاصی هم برای اینا وجود نداره..
اگر شما میتونین مثل همین آکورد های این صفحه یه آموزشی رو در بیارین که مثلا با چه آکوردی کدوم ها ترکیب میشه .. خیلی ممنون میشم . هزینشم هرچه قدر شد میدم خدمتتون ..
حتی اگه کامل هم نباشه و چند تایی که خودتون میدونین ..

اگه میتونین کمک کنین ایمیل یا چیزی بزارین برای تماس .

سلام ایشالا به زودی قسمت بعدی این آموزش که آکورد های 7 هستش رو میذارم به زودی

سجاد پنج‌شنبه 16 شهریور 1396 ساعت 16:01

سلام .. ببخشید تو بعضی از آهنگ ها آکورد رو با یه آکورد دیگه برای یکی دو ثانیه ترکیب میکنند که صدای آهنگ خیلی زیبا میشه ..آیا اونا آکورد های 7 هستن؟ و یا چی هستن .. ممنون میشم یه کم توضیح بدین

سلام ،معمولا برای زینت بیشتر ،تو بعضی لحاظات یکی از نت های آکورد رو عوض میکنن و به آکورد ٧ یا دیمینیش یا آگمنت تبدیل میکننش،به مرور زمان با کسب مهارت میتونید این ترکیب ها رو به نوازندگی تون اضافه کنید

شیرین چهارشنبه 25 مرداد 1396 ساعت 15:43

سلام دایره های سفید روی آکورد ها نشانه چی هست؟

سلام، یعنی سیم آزاد زده بشه

rasoul جمعه 16 تیر 1396 ساعت 00:43

ممنون

خواهش میکنم

Arman یکشنبه 7 خرداد 1396 ساعت 14:23

مرسی بابت سایتتون
فقط یه سوال داشتم اینکه تو هر اکورد از چه انگشتی استفاده کنیم دلخواهیه؟؟اخه هر جا یه چیزی نوشته
مثل Em که شما 1 و2 گذاشتید ولی جاهای دیگه 2و3 هم دیدم

سلام،بله معمولا دل بخواهه ،ولی حالت استانداردشو یاد بگیرید خیلی بهتره،یعنی اگه حرفه ای میخوایید دنبال کنید باید شیوه های درستو یاد بگیرید،ولی بعضی جاها سلیقه ای انگشت گذاری انجام میشه مثلا برای em هر دو صورت درجاهای مختلف گفته شده،ولی خود منم ٢ و ٣ رو میگیرم،چون مرسوم تره

مهران فنائی دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 09:07

با سلام و تشکر از مجموعه فعالیت ها و زحمات شما.

در صورت امکان اطلاعای در مورد تمرین گوش و مفاهیم شنیداری نت ها ارائه فرمائید.

پیشاپیش سپاسگذارم

امیر شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 11:21

تشکر

خواهش میکنم

امین پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 ساعت 11:36

دمتون گرم خیلی عالی بود

ممنون از لطفتون

علی دوشنبه 30 اسفند 1395 ساعت 10:24

واقعا عالی بود مرسی

ممنون ،لطف دارید❤❤❤✋️

abolfazllord جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 12:46

ممنون از سایت بسیار خوب تون.سایت تون خیلی به من کمک کرده واقعا ممنون مرسی

خواهش میکنم ، ممنون از توجهتون به نت ساز

آتشدخت یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 21:09

ممنون . خیلی عالی بود

ممنون از توجهتون

مبتدی کوچولو دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 16:18

چقد خوبی تو

alii شنبه 9 بهمن 1395 ساعت 14:56

عالییی بود مررررسی دمتون گرررم

علی یکشنبه 30 آبان 1395 ساعت 14:17

عاااالی بود

ممنون از لطفتون

hesi یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 22:10

سلام
بسیار متشکر از سایت خوبتون

Sajad دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 23:26 http://Robinedelmann

سلام خسته نباشید.
من راست دارم درام یاد میگیرم ولی در مدرسه دارم یاد میگیرم و گروه موسیقی داریم اماده میکنیم.
من درام همراه با گوش دادن موسیقی کار میکنم خواستم بگم چطور میشه راحت یاد بگیرم؟
چون من در ویدیو های موسیقی دیدم که برای هر چیزی یک اسمی میگه.
میشه منو بیشتر راهنمایی کنید اسم قطعات درام را نمیدانم.

حقیقتش ،من چون ساز درامز رو تا حالا حرفه ای کار نکردم نمیتونم نظر دقیقی بدم ولی کلا هر سازی رو میشه اول از تو اینترنت یه سری مطالب راجع بهش یاد گرفت بعد بری سراغ استاد خوب یا کتابای خوب تا راحت تر بتونی یاد بگیری

رضا کریمی شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 16:03

واقعا عالیه هم این اکوردا هم خود شما
خسته نباشید....
بیزحمت اکورد آهنگ های قدیمیه محسن یگانه رو هم بزارید...

ممنون از لطف شما
ایشالا به زودی به همراه نت و تبلچر در نت ساز منتشر خواهند شد

امیر یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 20:36

با سلام و خسته نباشید
بسیار بابت لطفتون هم در زمینه گذاشتن مطالب و هم در زمینه پاسخ دهی سپاسگزارم
من دارم گیتار رو بصورت خود اموز کار میکنم
والان بعد از آشنا شدن با نوت ها و تمرین زدن ملودی وارد مبحث آکورد ها شدم...
میخاستم ازتون سوال کنم اولا کتابی ب زبان فارسی سراغ دارین ک اونو استفاده کنم برای آموزش وتمرین؟
دوم اینکه آیا این روالی ک من دارم طی میکنم برای یادگیری آیا شدنی هستش یانه؟
بازم ممنونم

سلام امیر جان ،من خودم هم کلا موسیقی رو خودم شروع کردم و الان بعد 2 سال خدا رو شکر تا حد امکان یاد گرفتم،این بر میگرده به پشتکار و علاقه ی خودت .رفتن به کلاس و یا گرفتن معلم فقط کارت رو راحت تر میکنه و برای یادگرفتن تکنیک ها دیگه مجبور به جستجو یا تحقیق نیستی.ولی خودآموز کار کردن هم جواب میده.در ضمن در زمینه آکورد یه سری ریتم اگه یاد بگیری از 4/4 و 6و8 و 2/4 و 3/4 به همراه این مجموعه دیگه خیالت از آکورد نوازی راحت میشه .در زمینه ملودی هم کتابای خوبی وجود داره .من خودم کتاب آموزش گیتار کلاسیک لیلی افشار و گرفتم و خیلی روون و خوب نوشته شده.یه سری از کتاب های خوان مارتین هم خیلی میتونه کمک کنه .موفق و پیروز باشید

حسام علی نیا جمعه 15 مرداد 1395 ساعت 23:37

خدا خیرت بده.
دمت گرم
زنده باشی .

ممنون از لطفتون،پاینده و پیروز باشید

تقی پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 15:53

,سلام ممنون عالی بود,فقط یه مشکل دارم اینکه,تو بعضی اکوردها 6frیا11frیا5frو... نوشته شده اینا به معنی چی هستش و بعضی اکوردا نوشته نشده ممنون میشم داخل جیمیلم جوابشو بدین.

داخل آموزش در بخش پیوست توضیح داده شده،اون آکوردایی که عددی کنارشون نوشته نشده باید سر دسته اجرا بشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد